Alla inlägg den 14 april 2008

Av Margareta Gustafsson - 14 april 2008 19:43


Nu har äntligen Skorpans valpar anlänt...

Snabbt och enkelt =0))

Vid 16 tiden var vi alla en tur i skogen barn och hundar, och Skorpan hon ville följa... så då tänkte jag att det blir inga valpar före natten i alla fall!=S

När hon ej ville ha sin middag vid 17.30 så förstog jag att det i alla fall kommer inom 24 timmar...och det gjorde det!

Vid 18 tiden just när jag skulle börja fixa badvattnet till killarna, såg jag att hon tvättade sig mycket, så jag kollade om något var på gång, och då var vatten blåsan lite framme, lagom till att jag sänkte ner killarna i badet hade den spruckit, och då tänkte jag att jag hoppas jag hinner lägga killarna och hjälpa henne innan det startar på riktigt..... men nej...när jag var färdig med killarna vid 18.50 kollade jag läget...och där låg en renslickad liten kille=)...hon är en super mamma Skorpan..inga stora problem att föda där heller=0))....efter ca 15 min så var nästa valp ute en tik =) och nu är allt färdigt, lagom till att killarna nästa somnat! det är tikar som Skorpan man skall ha när man har ont om tid att hjälpa till=P

Snabbt, enkelt och helt utan hjälp..i lådan i vardagsrummet hållandes dom andra hundarna på behörigt avstånd..


Mammas älskade etterskorpa =0))


Nu börjar det stora funderandet...hur blir dom...och vilka hem skall dessa killar få...tur att jag har några veckor på mig =P

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards