Alla inlägg under juni 2009

Av Margareta Gustafsson - 5 juni 2009 16:42

Diskbråck verkar vara en åkomma som går i vårat hem!

Tuva fick plötsligt odefinerbart ont någonstans i kroppen på onsdag kväll, blev inte bättre på torsdag, så det blev till att ta en tur till Djursjukhuset för kolla vad det kan vara, varit där med henne båda i går och i dag, och efter mycket klämande och funderande så tror vi att det kan vara diskbråck stackars Tuva fått =( 

Det problematsiska i det hela är ju att hon är dräktig..har 4 veckor kvar innan hon beräkas föda, men nu har jag tagit beslutet, att det är bättre att hon mår bättre och inte har lika ont än att valparna blir ok, så nu provar vi smärtstillande medicinen Metacam som dom inte vet om det ger fosterskador, veterinärnerna kunde inte hitta någon medicin som funkar på diskbråck och som hade testats på dräktiga tikar.

Så nu håller jag tummarna att denna medicin funkar och att hon blir bättre och att valparna inte tar skada.

Av Margareta Gustafsson - 3 juni 2009 13:35

I går lovade dom ju att det skulle regna i dag så det var därför jag i duggregn klippte gräset i går =0, men än har vi inte sett röken av det utlovade regnet bara starka vindar kallblåst!

Killarna är hemma i dag eftersom Wille vaknade föer 5 i morse och kunde inte somna om...klagade på ont i magen, har just kollat febern på honom och han har 39.4 så det är nog förkylning bara...men han blir nog hemma resten av veckan.

PM: för Vännes utställningen finns ute på nätet nu 12 pommar en dag och 10 nästa..hade räknat med mera anmälningar!

För mamma så är det 5 västgötar..dagen innan är det 4, men tror hon anmälde bara en dag ;P

Bild på Olle som sara tog i blåsiga april ;P

Så i helhgen skall jag försöka fixa det mesta på hundarna så det inte behöver göras i sista minuten som vanligt!..men då vi har V 75 här i helgen så vat man ju inte hur mycket tid det blir över ;)

Av Margareta Gustafsson - 2 juni 2009 18:16

Man blir aldrig riktigt klok på vilka som arbetar på FK, fick i går beslutet om dom skulle godkänna min 1/2 tids sjukskrivning från april-maj, och efter lång handläggning så godkände dom den med karens på 14 dagar, då jag anmälde mig sjuk dagen innan jag anmälde mig arbetstlös på arbetsförmedlingen...men måste göra tvärt om!!! Ännu en lärdom rikare och tunnare plånbok!

Sedan ringde dom från facket och var lite brydd över mina inskickade kassakort, jag hade uppgivit att jag var 1/2 tidssjuk till dom, men i FK noteringar som dom kontroll kollar med, så var jag 100% sjukskriven=0

Så nu har FK betalat ut 100% sjukpenning på ett läkarintyg och beslut på 1/2 sjukskrining...fick sitta i telefon kö läääänge för att få tag på dom så dom kunde ändra..och vem kommer nu att få betala tillbaka pengar! jo jag!! kommer troligtvis att få rätta till deras slarv med att krångla och skicka tillbaka pengar.

Annars så har jag varit så flitig i dag..efter alla krångel med att få tag på en läkartid för att förnya sjukskrivningen, telefon samtalen med FK och facket, så har jag rensat och gallrat i mitt jordgubbsland, klippt gräsmattan, dammsuget och torkat golvet..så nu mår jag som jag förtjänar i ryggen!! ONT...

I morgon skall det regna så då skall jag bara ligga på ryggen o slöa tror jag ;P

Av Margareta Gustafsson - 1 juni 2009 10:54

Vi fortsatte ju söndagen hos momma med morsdags middag o Elitloppet på tv.

Killarna är ju små änglar dom roar sig själva med alla lekasker som finns hos momma

Mommas stora snadlåda som hon gjort mitt i trädgårdslandet.

Lite vilades i solstolarna..men det blev snabbt för varmt!

Efter en god middag så skulle det bli tårta...

Ralle var mycket förväntans full på tårtan

Och när vi väl började äta på den var det bara jordgubbarna som dög för Ralle gubben, så Wille åt bådas tårtbitar =) han gillade tårta min lilla sötgubbe;P

Vissa ;P blev lite trött efter elitloppet var slut så dom missade tårtkalaset ;-)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards