Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Margareta Gustafsson - 28 juli 2009 20:24

Dagen började med trist regnväder, men fram på eftermiddagen tittade solen fram och det blev varmt och skönt =)

Taket målat och väggarna spacklade, i morgon är det slipning och att börja sätta upp glasfiberväven, hade först tänkt att tapetsera...men då har det krävts att man spacklat hela väggarna, och det är jag för lat för ;P

Så på med min "älskade" glasfiberväv och sedan måla i en snygg färg.

På tordag hinns det inte med något fixande, för då är det hundbad och trimmning för hela slanten.

Fredagen är vigd till SKK J/H förfogande...så då är det ringbygge, tältresning eller något annat kul på agendan ;-)

Av Margareta Gustafsson - 28 juli 2009 00:42

I dag har jag spikat fast dörrfodret på stugan....ja inte blev det så snyggt som det skulle blivit om en proffs gjort det...men utan pengar så får man vara sin egen handyman ;P

Tvättat all tvätt + alla skitiga hundfällar.

Klippt gräset som var långt, 2 veckor sedan det klipptes sist!

I morgon skall jag börja måla taket och se om jag hinner börja spackla väggarna....om jag fortsätter i denna takt så kanske stugan är bebolig innan vintern ;P

Men man får ta det lungt...känner att ryggen blir stel och trött efter en sådan här dag, så skall jag klara hela veckan så gäller det att tänka sig för....annars ligger Svenstavik risigt till..att sitta där en hel dag hög av tabletter och ställa hundarna sedan är ingen hit!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards