Alla inlägg under juli 2009

Av Margareta Gustafsson - 10 juli 2009 18:13

I dag har det duggregnat och varit trist väder, killarna lekte ute på förmiddagen med Elise, men då hon inte hade "galonisar" på sig gick hon in när det började regna, mina var ute ett tag till men kom sedan in och körde dockvagnarna inne i stället ;p

Olle har badats o trimmats...så bra trimmningen nu blir i en halvskumm hall=/..men men det är bara 5 hundar och dom är redan Champion båda 2...så det får gå som det går, får träffa R-M och förhoppningsvis hinna surra massa "skit" =)

Sonja skall följa och hjälpa mig att vara "barnpiga" då detta blir killarnas utställnings debut..så hoppas inte mina hundar har 3 "handlers" i ringen i morgon ;-P


Har man inte mamma som läser böcker med en får man läsa och lära varann =0))

Av Margareta Gustafsson - 9 juli 2009 17:46

Ja i dag blev det uppehåll som dom lovat ;) Så nu är Diva badad och trimmad, hoppas inte det spöregnar i morgon...då det är Olles tur...annars får det bli inomhus med hundhår flygandes i hela huset =(

Annars har dagen inte innehållit något speciellt spännande...killarna är ute och leker med grannbarnen och kör barnvagn med docka precis som Elise =)

Skorpan inga valpar änn, så det ser inte lovande ut för mig och Alfta...Mita får hålla ställningarna där själv troligtvis ;P

Av Margareta Gustafsson - 8 juli 2009 14:44

Sitter inne och är glad för att jag klippte gräset i går, för i dag så ät det blött.

I dag roar vi oss med att tvätta ;/ och laga Tuvas ungdoms synder...hon gnagde på väggen under sängen när hon var ung, och nu då jag fick flytta om alla möbler vid fönster bytet så blev det synligt igen, så nu tycker jag kanske det är dax all göra något åt det... Tuva är ju "bara" 4,5 år!

Så nu har vi "fusk lagat" skadorna..skurit bort den skadade glasfiberväven och klistrat på ny och målat, det syns att det är lagat, men snyggare än den gammla tapeten som lyste igenom förut ;P

Hoppas det blir uppehåll i morgon så jag kan fixa Diva ute...Olle fixar jag alltid i sista minuten då han ju bär blöja hela tiden..;-P

Av Margareta Gustafsson - 7 juli 2009 17:34

Värmen är som bort blåst, men i dag har det inte regnat i alla fall utan vi har haft lite sol och molnigt om varann, gräsmattan har fått sig en klippning så det är gjort innan framtida regninga dagar!

Tänk att det var mindre än 1 vecka sedan vi hade tropisk värme......känns så avlägset :0

Detta var förra veckans bästa aktivitet ;P

Detta är veckans.....hänga i soffan o mysa :) Olle o Ärtan tar igen sig i soffan efter en promenad ute.

I dag dök Pom tidningen upp i brevlådan =) så kaffe stunden mitt i dan blev extra trevlig...i år fastnade Olle och jag på flera bilder + en bild med nästan alla mina hundar under rastning, från den trevliga Pom specialen som var i maj...tänk nästa år då vi "måste" åka till Malmö för att delta...men WW-2010 är i Danmark dagen efter så har vi råd så åker vi!!

För den som ej fattar ;) vi är på bilderna dit dom blå pilarna pekar ;-P


Alfta i helgen...få se om jag kan åka eller om det blir till att ha "proffs" handler!

Mita skall åka med Puma till parning..så endera ställer hon mina hundar..eller om det är fint väder och skorpan fått sina bebbar..jag åker själv och tar med killarna =)...Tiden får utvisa hur det blir =0)

Av Margareta Gustafsson - 5 juli 2009 19:09

Nu har Tuvas valp fötts, tyvärr blev det snitt även denna gång så nu är hon kastrerad, valpen vägede 194g och låg med rumpan först så hon orkade inte klämma ut honom...för det blev igen tjej till mig =( utan det blev en orange gutt.

Tuva o lillen vilar ut efter natten strapatser..vi har ju sååå nära till veterinären det är bara ca 15 mil enkelresa, men jag är så tacksam att det finns Distriktsveterinärer i Hede som är duktiga på snitt.

Tuva har ont i sin rygg efter nattens värkar så nu hoppas jag att hennes rygg blir bättre fort, annars får hon jobbiga första dar :(

1 av hennes söner från fjolårets kull kom förbi för dagen, kalle bor i Märsta men var här på semester ;)

Kalle har blivit en stor rejäl kille med lång päls....det kliar i "klippfingrarna" när man ser en så långårig hund ;P

Men nu ville Siv ha sin kille så och det är ju dom som bestämmer ;-)

Kalle tyckte det var lite läskigt med alla som skulle snusa och kolla in honom, så det var säkrast att vara nära "mamma" =)



Av Margareta Gustafsson - 4 juli 2009 00:06

I morse vid 07.05 kom snickarna för att byta alla fönster i lägenheten, så i går kväll fick man suva om alla möbler så dom fick fri lejd tll fönstrena.

Då jag inte ville vara hemma i röran åkte hundarna o jag till mamma, så frukost och morgonpromenad färdiga innan 9 på förmiddagen ;)

Prussi hade en härlig dag...då mammas trädgårdsdamm var utmärkt att simma i! filmade en snutt, men tyvärr så blev det något vajsing när jag sparade den på min hårdisk...så den snutten kommer när jag gör ett nytt försök nästa gång jag åker till mamma.

Åte hem efter 4 och hoppades dom skulle ha hunnit färdigt med allt, men tyvärr så hann dom inte sätta fönsterfoder i köket så på måndag morgon lär dom dyka upp med tuppen igen, men förhoppningsvis behöver man inte städa lika mycket efter dom då.....i dag var städningen klar vid 7...och då har jag fuskat med dammtorkningen i köket...tar ovan på skåpen senare!

Av Margareta Gustafsson - 1 juli 2009 21:59

Nu har vi kommit hem och hundarna är såå lyckliga =)

Inge mera knott o mygg..hemma finns ganska mycket av den flgande plågan på kvällarna, så hundarna har fått "några" bett!

Och dom har bott i källaren på natten hos pappa där var det svalast och skönast för dom..men dom tyckte det var tråkigt att inte få ligga i soffan som dom är van, så nu njuter dom av soffhörnorna och avsaknaden av flygfän och att livet är som vanligt ;P

I morgon förmiddag kommer farfar o farmor och hämtar killarna...dom har saknat sina barnbarn och vill njuta av det fina vädret med dom.

Fredag skall dom byta fönster i hela lägenheten så då rymmer jag o hundarna till momma, killarna åker ju till Jörgen under helgen så dom slipper stöket ;)


Här är en filmsnutt från djurparks besöket....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards