Alla inlägg under augusti 2009

Av Margareta Gustafsson - 21 augusti 2009 22:45

I dag så började vi med båda golvet och väggarna i stugan, golvet är halvklart, dsv. massoniten är spikad och golvmatten åker på i morgon =)

Väggarna är klara, laminatgolvat är klart...ja golvlisterna och bröstlisten återstår, men det är nära nu ;P

Killarna har hjälpt moffa och mig med handräckning och dammsugning! Dom har nästan slagits om att få suga upp sågspån och skräp =0))

Denna nya fasination för dammsugning skall jag försöka få dom att göra hemma också...tänk om den kvarstår...2 killar som gärna dammsuger ;P

Det ni andra hundägare, det är något att bli avis av =)

Av Margareta Gustafsson - 19 augusti 2009 18:45

I dag är en härlig "höst/sommar" dag solen har lyst men någon riktig värme får vi inte ;)

Sonja och jag tog en trevlig tur i skogen med ALlA hundarna, ja kanske inte alla...Skorpan fick stanna hos sina små, men Lucy fick ta hennes ställe ;P

2 kameror och inte ett kort taget!! är ju faktiskt en härlig syn med 9 Pommar springandes i skogen =)

Lite blåbär fick vi med oss hem...ja vi är inte några super plockare utan gör det bara för att ha något att göra när vi ändå vill vara ute, och kaffe och muffins är också "skit" gott ute =0)

Så nu kan vi båda bjuda gäster på en blåbärs paj i vinter!

Morgondagen skall ge oss ännu finare väder *jippie* har vi tur har moffa också äntligen anlänt då :) 

Av Margareta Gustafsson - 16 augusti 2009 18:57

Nu har mammas små prinsar änlänt, så nu är ordningen tillbaka till normalt.

I går gjorde jag inget i stugan, solen sken så jag ägnade mig åt trädgården i stället, gräset klipptes och tog även trimmern på långgräset runt staketet!

Det är ungefär vad ryggen klarar på endag :(

I dag har jag använt garaget till att måla listerna som skall sitta i stugan, golv, bröst och  taklister är nu färdig målade =)

I dag har det ju regnat från morgon till kväll, inte uppehåll någon gång under hela dagen!

I morgon får vi norge besök =0)) skall bli sååå trevligt =)

Sist jag träffade Hedda var för 1 år sedan då hon var ca 8mån och nu springer hon och är en liten "pladdrig" tjej ;)


Fick super trevliga nyheter på mailen i går, Anette o Rizto tävlade i lydnansklas 2 för första gången, Klassvinst och ett 1:a pris till dom =)

Vi hoppas på en bättre bild på ekipaget..med rosetter el. pokal och matte +hund ;P...tillsvidare så får vi titta på detta;)


Av Margareta Gustafsson - 14 augusti 2009 14:08

Pomägare i mellannorrland...ny träff kolla in och läs själv =)


http://pommellannorrland.bloggagratis.se/

Av Margareta Gustafsson - 14 augusti 2009 13:47

Ja då kom en dag då killarna åkte efter frukost...och vad händer den ömma modern...jo hon vaknar i morse med en DUNDRANDE huvudvärk!

Ligger här på soffan och försöker kurera huvudet och den lite trötta ryggen efter gårdagen stök...men än så länge har bara illamående och trötthet tillagts som åkommor...;/ ja ja vad är väll en dag i friggeboden...jag ligger väll här och drömmer om att en fager prins gjort allt jobb färdigt tills jag vaknar ;P


Annars skapligt väder ute...ja inte speciellt varmt, men inget regn1 bara normala jämtland friska fjällvindar :/


Få se o huvudet blir bättre till eftermiddagen så kanske gräset kan klippas i alla fall!

Av Margareta Gustafsson - 13 augusti 2009 20:03

I dag har Ingvar o mamma ställt upp och skjutsat mig runt med släpvagnen på byggvaruhus  och handlat allt till friggeboden TACK!!! =)

Så nu har jag golvmatta, taklister, glovlister, masonit till golvet, lim, spik och allt annat som jag kommer behöva för att bli färdig :)

Men tyvärr har det blivit lite ändrade planer...käre far som skulle kommit och hjälpt mig, fick sista minuten tid till bil besiktiningen på måndag...så han kommer inte förrän nästa onsdag, så jag får se vad jag hinner göra av allt material själv ;P

Killarna åker redan i morgon bitti :/ till sin far, det var en tidig klipptid som stog på tur...Inte har jag märkt att dom blivit långhåriga! ;)


Ja ja, nu kan jag inte skylla på att jag inte har möjlighet att få något gjort ;P...nu är det bara att kavla upp armarna och göra det som hinns =)

Av Margareta Gustafsson - 11 augusti 2009 11:36

Så var det slut på sommar värmen för denna gång...så nu är nog badsäsongen slut för i år!?

På söndagen tog jag ut killarnas lektält så där busade dom och tog ut massa leksaker o fullde tältet...nu står det ute på tomten blött och tråkigt, får hoppas på en dag med uppehåll hela dagen så jag får packa ner det.

i söndags kom min bror förbi en stund, han har tillbringad helgen på Ope flygfält och dragracing tävlingarna där...dom hade ju tur med vädret i år..sist dom hade tävling  så fick dom ställa in massa starter för det häll regnade!

I går så vad det städdag i detta hem...blir lite dåligt med städandet när det är fint väder ute ;)..så dammråttorna och ratet håll på ta över vårat hem!

Nu är förrådet städat, badrummet fått sig en genomgång...bort med allt gammalt man har stående i hyllorna där!

I dag så står måling av väggar i friggeboden på schemat, + förhoppningsvis en tur på stan och se om dom fått till några stuvbitar av golvmattor än....

I helgen kommer käre far hit och hjälper mig med "bygget" så då hoppas jag mattan blir klar och kanske början av altanen....


Totte i söndags inspekterandes av Prussi o Olle =0)

Av Margareta Gustafsson - 8 augusti 2009 17:15

I dag ringde jag min bästa mamma =) och undrade om vi inte kunde åka ut med deras båt i fiska o bada ;) Ingvar som ÄLSKAR fiske nappade på förslaget snabbt =0)

Så in i bilen och åka ner till Pilis och båten, ut i det soliga härliga vädret och se om det skulle nappa något!?

Och visst nappade det =) Ingvar fick 2 fiskar, momma ca 6st...och killarna fick även dom också fisk :)

Efter 1 timmes fiskande åkte vi in till den härlig badstranden och fikade och badade...även badkrukan jag simmade och badade faktiskt!! det var inte speciellt kallt i vattnet och man hade blivit svettig efter ha suttit i solen 1 timme ;P


Ralle med sin stora fisk...dom blev jätte rädda när fisken skulle bärjas i båten...så stor, blöt och sprattlande..så momma fick bärga in alla barbarns fiskar sista biten =)

Wille med sina 2 fiskar..så tunga så Ingvar måste hjälpa till att hålla upp dom :)


En mycket lyckad och trevlig dag..TACK mammsen o Ingvar för sällskap o fiskefäng=0))


Nu är väll dom fina dagarna snart slut, men vi har försökt att ta tillvara på dom det bästa vi kunnat..och hoppas det kommer några till framöver ;P Hoppet är väll det sista som lämnar en??!

Om inte så hoppas vi på skapliga dagar framöver så vi kan gå ut i skogen och se om vi hittar några blåbär.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards