Alla inlägg under september 2009

Av Margareta Gustafsson - 19 september 2009 17:39

Dagen började lite mulen..och dom hade lovat solsken så lite besviken var man allt! men mitt på dagen kom det vackra vädret =) Så i dag har killarna lekt ute med granntjejen Elis hela eftermiddagenGlad och jag har tömt bort alla blommor ur krukor och urnor! så nu är det officiellt höst på våran tomtFlört


Provade att fota Skorpans bebbar dom är ju 10 veckor på onsdag!!..tiden går så fort, men jag får behålla "Ragnar" 2 veckor till då kommer hans nya ägare och storebror Tico, skall bli så roligt att se Tico har inte sett honom sedan han var 10 v och ett litet svart knyteTungan ute

  

Ragnar

  

Och Hoppi..är ganska nöjd med resultatet!

Alla som fotat valpar vet hur svårt det skulle vara att gör helt själv!.... så att få detta resultat på första försöket..och det HELT på egen handCool *stolt över mig själv*Flört

Av Margareta Gustafsson - 18 september 2009 19:27

Mitt på dagen kom farfar med killarna så sedan har vi lekt inne...dom ville inte leka ute, det var för kallt och trist väder tyckte dom :/...påverkad av mamma?

  

Dagens glädje! belöningen till Rasmus för att han bajsade i blöjan när han var bajsnödig Tungan ute William gjorde sitt på toa =) 3 godis bilar med tillhörande husvagnFlört


Tänk att man kan bli så glad över lite bajs?!Förvånad

 

Olle har tillfälligt flyttat till sin fästmö Ici...spar massa möda för mig med honom och Minna, och underlättar för Mita att veta när det passar att para dom utan att behöva åka hit hela tidenSkrattande


I morgon måste jag köpa nytt bilbatteri! nu är bilen heldöd igen...står såå fint i garaget utan att startaSkrikandes få se vilken vi kan lura på ström eller skjuts för att utföra uppdragat!Obestämd

Av Margareta Gustafsson - 17 september 2009 17:26

Kallt ute, trist väder...och killarna är med farmor och farfarGlad dom kommer tillbaka i morgon förmiddag, så jag ligger i soffan och "petar navelludd" just nu...Flört

Tvätten sköter sig själv just nu..snart torr i tumlaren, känns väldigt lyxigt att få denna "fri" dag mitt i veckanFörvånad

Killarna kommer att sova över hos farmor och farfar en dag varannan vecka framöverSkrattande Så kanske jag måste göra något mera "nyttigt" med dagen framöver....pälsvårds dag kunde vara en idé!Tungan ute

Av Margareta Gustafsson - 16 september 2009 17:35

I dag var öppningsdag för ICa maxi här i stan, funderade på att vänta med att besöka den då det säkerligen är MASSA människor där i dag..men då det behövdes haldlas i dag + att dom hade bra erbjudanden på vinterkläder för barnen så provade jag lyckan!

Och döm av min förvåning vad smidigt det gickFörvånad 1 före i kön till shopexpress registrerings kön..och sedan in och shoppa! 2 overaller, 2 fleece underställ, 2 termobyxor, 2 par vinterkängor, 2 par fodrade stövlar, 2 par fodrade galonvantar och 3 tröjor summa ca 1600:-Guld i mun så nu är plånboken tom..men vinter garderoben till killarna fullFlört

Annars så kan jag säga att jag kommer inte att bli stammis där...ICA kvantum som ligger nära mig kändes lika billig!

Men visst är det smidigt att kunna köpa kläder, leksaker och inrednings grejer mm på samma ställe, så jag kommer troligtvis att shoppa sådant där ibland...då det är bekvämt då pengarna kan sparas på ica kortetGlad

Av Margareta Gustafsson - 15 september 2009 17:36

I dag har det varit en härligt solig och varm höst dagSkrattande

Mita var här mitt på dagen... kaffet intogs svettandes i solen på stugverandan, medan Olle fick kolla in Icy..hon löper och han är den utvalde kavaljernTungan ute men han var mera intresserad av sin dotter!!! Minna löper också ;)

Så nu väntar jag bara på att Ärtan skall löpa också, då har alla mina hemma boende tikar löpt klart för i år trloigtvisGlad

Då kan Olles liv bli som vanligt igen...och jag behöver inte varva hundarna ute, önskar att jag hadde 2 inhägnade tomter sådana här dagarObestämd

Sedan jag hämtat killarna på dagis så klippte vi gräsmattan, förhoppningsvis är det inte så många klippningar kvar innan vintern kommer!

Men vi önskar att det kommer fler sådana här dagar framöver..just nu är det +21 i solen på min framsidaFörvånad

Men för morgondagen har dom "lovat" normalt höst väder ca +8 och mulet!! Hoppas dom har fel ;)

Av Margareta Gustafsson - 14 september 2009 16:04

I dag har Ralle varit på sitt sista besök hos dietisten nu är han 100% frisk skriven från sin mjölkallergiSkrattande

men största tiden av besöket handlade om hans bajs problemSkäms han VILL INTE bajsa! håller sig i över 7-8 dagar och då är det så jobbigt att man måste hjälpa honom...

I dag fick vi ordination att han skulle få lavemang  ca 3 dagar i rad...och sedan få Laclulos...så förhoppningsvis lär han sig att bajsa som "folk"

Så dagen har gått i bajsets tecken...efter första dosen har det blivit några bajsblöjorFlört men nu har jag en mycket gladare son :)

Fick ett kort på mailen i dag på RMS och mitt nyförverv..har ju inte sett "stjärnan" själv ännuGråter men längtar till även jag får hälsa på honomSkrattande Tänk vad det kan vara svårt att få tid att göra allt man villRynkar på näsan

  

Bättre bild kommer när han är trimmad och fnissad ;) 

Av Margareta Gustafsson - 13 september 2009 16:29

I går åkte Totte mot Norge..hoppas resan gick bra!

Trevliga valpköpare som jag fick flera fina t-shirtar av och 3st, 500g burkar RIKTIG honungSkrattande

det blev tomt o tyst när han åkt...som ensam barn så ville han ha uppmärksamhet i massorTungan ute

Tuva tycker det är lite konstigt.."hennes" valplåda är borta och så fort skorpans bebbar piper så springer hon in i köket och kollar...kan det vara hennes Totte som är tillbaka??

Men i Morgon flyttar hon tillbaka till A-C som bor vägg i vägg med migFlört så då får hon fortsätta att leva sitt prinsesse liv och alla eventuella barn är snabbt glömdaSkrattande 

Mamma är funktionär på agility tävling så i dag har Lina och Tora varit "dagbarn"..Olle fick en ny brutta att bli kär i...Lina har just börjat löpaTungan ute

  

Försökte få alla 9 hundarna på bild...men Ärtan syns bara som lite orange i mitten på bilden till vänster..hon badade i ett dike!   


I dag har vi haft Pomträff med viltspår..tyvärr så var inte vädret med ossRynkar på näsan

men vi var några "tuffingar" som trotrade vädret och provade :) Lena Karsson var såå snäll och hjälpte oss med spårläggningen.

  

Lena i spöregnet läggandes spår!

  

Sök spår....

  

och framåt det går....

  

Efteråt måste det obligatoriska fikat intas :)

Hoppas på fler deltagare till nästa träff..håll koll på våran bloggsida för att se nästa träff!

Av Margareta Gustafsson - 11 september 2009 16:01

Tänkte bara påminna alla Pomägare i mellannorrland att vi ju har Viltspårs träff på SÖNDAG 13/9 KL 13.00 i Gräfsåsen.

För mera info och vägbeskrivning..kontakta mig eller Mita på minoogolden@hotmail.com eller puma.virus@hotmail.com

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards