Alla inlägg under september 2009

Av Margareta Gustafsson - 11 september 2009 15:51

I dag kom Mita hit och skulle hjälpa mig fota Totte...men vi ägnade mesta tiden till att sörpla kaffe och surraSkrattande typiskt vi när vi träffas!

men vi fick i alla till några bilder...kanske inte dom bästa vi tagit!! men vi nöjde oss med resultatet..Totte var trött och vi fick tidsnödOskyldig

  

Men visst är han söt...kortrygg med resning och härlig attitydSkrattande Synd han inte var en TIK!!


Ja ja i morgon åker killen till sina nya ägareGråter men det skall faktiskt bli skönt att bara ha 1 valplåda i köketSkäms

Middag till lukt av valpbajs..är ju något man kan avståFlört

Av Margareta Gustafsson - 10 september 2009 19:00

Ja så var Totte vaccinerad och besiktigad utan anmärkningSkrattande tag med skorpans valpar och vaccinerade dom ockå...hanvalpen blir kvar till i oktober och tiken blir nog kvar här hemma!Oskyldig Jag som inte skulle spara den hemma!!! så kan det gå när den tilltänkta köparen ångrar sig... att att ändra sig till sällskapshem sedan blev för svårtFörvånad

I morgon kommer Mita och skall hjälpa mig att försöka få några vettiga kort på underverkenKyss

I dag har jag shoppat på matpiraten...affären läggs ner och det var 50% på ALLTGlad så efter ha handlat, blöjor, mjölk, frukt...och alla dom andra varorna jag brukar köpa vanligtvis också...så gick jag hem med fulla kassar 315:- billigare än det skulle kostatSkrattande..köpte inget "kan vara bra att ha någongång"Flört

Av Margareta Gustafsson - 9 september 2009 15:58

I går så kom kusin Alexander och min syster på besök, så gårdagen tillbringades hos momma där barnen lekte så snällt och vi fick surra och umgås Skrattande

I dag hade Alexander "beställt" badhus besök så dit åkte vi hela gänget och badade tills tårna var skrynkligaGlad  

Momma med alla sina barnbarnTungan ute

  

Alex full fart ner i rutchkakan.

 

2 Killar på en gång  Flört




Lite svårt att få en bra film där alla syns...men på denna så syn i alla fall hur kul dom haft i dagSkrattande


I morgon skall Totte veterinär besiktigas...tänk vad 10 veckor går fort!!

Av Margareta Gustafsson - 6 september 2009 17:52

På lördag åkte killarna och jag till Linnéa för att kolla på "barnbarnen" dom är 6 veckor nu så det var bäst att passa på innan dom åker!

4 tikar och 2 hanar skulle "hårdgranskas" tyvärr så ville inte dom stå på bordet som vi ville ;P

Men vi fick 3 skapliga bilder på dom "bästa" tikarna =)

Så nu återstår det jobbiga beslutet för Linneá att bestämma vilken som blir kvar ;)

Jag vet vilken som är min favvo ;P

rosatik

Gultik

rödtik


Dom ser mycket lovande ut alla 3 tycker jag! Men jag är väll jävig.... ;P


I dag så styrde Mita och o killarna kosan till goldenklubbens Club show som för 2 gången var här hos oss i jämtland =) 80 vuxna och 15 valpar skulle granskas av dom 2 domarna kjell Svensson och Kerstin Henriksson...vi dök tyvärr inte upp där förrän dom kommit till Chamipon hanar =( men så är det när man har småbarn och hundar som skall vara hemma!

Men både Mita och jag njöt försökte se hundar och umgås med folk och passa barn...så bra det nu går att kombinera ;p

Men vi tycker i alla fall att GRK J/H hade gjort ett bar jobb med MASSA =0) fina priser till alla =)

Tack Jenny för att jag fick ditt hembakta tunnbröd som fanns i alla påsar:)

Vinnnande hundar var 2 riktigt snygga exemplar..en snygg CH hane född i Australien! blev BIR och en UNDERBAR veteran tik blev BIM  :) henne skulle jag gärna vilja ha ägt!! GRATTIS Henrik,  Katrina och Leif till 2 värdiga vinnare!

Tyvärr så glömde jag kameran hemma =( men snygga bilder på vinnande hundar lär säkert dyka upp på GRK J/H sida när "hovfotogafen" Sofie valt ut dom bra =)

Av Margareta Gustafsson - 4 september 2009 13:43

Fick i går svaren på Minnas och Ärtans Rabies blodprov...SKIT igen av dom gick igenom!!!!!! Ärtan hade bara 0.04 så henne finns det igen chans att hon någonsin får tillåten mängd antikroppar och Minna hade 0.24 så där kanske det skulle kunna gå...men efter alla dessa tusenlappar lagts ut och detta blev resultatet så ger jag upp på dom 2!!!...Så än är det bara Olle i denna familj som kan resa som han vill ;p


I dag regnar det och är skit väder ......=( blöta hundar och skitiga golv!


Avtsämmingsmöte med FK och läkare i morse...så ÄNTLIGEN kanske FK fattar att jag troligen aldrig någonsin kommer kunna jobba mer än 50%...nu skall det ansökas om sjukbidrag??tror det hette det!!

Och nästa projekt är att få AF att ge mig arbetsträning till att börja med...:)

Av Margareta Gustafsson - 3 september 2009 18:22

I dag hade dom lovat finväder och dom hadde rätt =)

Så vi packade fikaryggan, bärplockare och hundar och åkte ut i skogen.

Hade ingan aning var jag skulle hitta lingon i år, tillgången är ju inte strålande :/

Men jag åkte in på gamla militär vägarna ovanför Furulund, och visst hittade vi lite bär...

Dom tyckte det var ganka kul att plocka med plockare =)

Disskution om var det finns mera bär ;P


Tyvärr så var väll det inte  några super ställen jag hittade ;/ men vi stannade på flera och det fanns stora fina bär nära alla stora myrstackar!!! Så med lite finnes så kunde jag få lite bär här o där och vädret var super härligt =0)) så att bara få vara ute i skogen en sådan här dag är en vinst!

Och jag har nog värdens snällase barn =0)) dom tyckte det var såå roligt att vara ute och plocka bär...gnällde inte nått på hela dagen;)

När jag hadde plockat 4 bärplockare tog vi fika pause och sedan skulle vi bara gå en promenad i skogen och kolla på pinnar o stenar ;) för att sedan åka hem.

Men som tur så tog vi med 1 plockare..vi hittade ett jätte bra bärställe och kunde snabbt fylla plockaren :)

Wille som inte var någon blåbärs plockare var en super lingon plockare:) och Ralle som var duktig på blåbären var sämmre på lingon...så allt jämnar ut sig i långa loppet ;)

När vi varit ute i skogen i ca 3 timmar så var det dax att åka hem...så in packades hela gänget!

Trötta nöjda hundar :)


Men vad händer....bilen är DÖD!!!!! utan ström =0...så där står jag i skogen utan att presis veta hur jag kört dit :/ och måste hitta någon som kunde söka reda på mig och bistå med ström???!!!

Efter 3 telefonsamtal och inget svar fick jag som tur tag på snälla Henry =0))som snällt avbröt sitt byggande hos sonen!! och satte sig i bilen och sökte reda på oss efter min diffusa vägbeskrivning ;)

Efter bara 45 min väntan och 3 fyllda bärplockare =) Så dök Henry upp och "räddade" oss från skogen =)

Som tur var så hadde jag både gott om fika och även kall pannkaka så det gick ingen nöd på oss =) och då solen strålade på oss hela tiden så var väntan över på ett nafs:)


Och nu har jag nog lingon så jag klarar mig i vinter..skall bara rensar också...har halva skogen med mig hem tror jag!!!lingonen växte nära marken och där är det oftast risigt!! men det kan bli min sysselsättning i morgon om det blir finväder då med;)


Men en sak kan jag säga...det märks varför man är sjukskriven...jag går inte så snyggt just nu!!!! det känns som någon kört in en stor kil i ryggen :/...men det är det värt för att få vara ute i solen...det finns dom som lever på att tillvärka värktabletter ;P

Innan Ralle fattade dettta med att tömma plockaren i HINKEN...så sa han stolt mitt i plockningen...nu har jag tömt min plockare...och så här hade han tömt den!!! det där med att man vill ha med bären hem hade han tydligen inte riktigt fattat i dag ;)

Av Margareta Gustafsson - 2 september 2009 17:54

Ja höst och höst...sen sommar skall det väll heta ;P

I dag har jag tagit mig i kragen och målat insidan av stugdörren + tröskel och karm, så nu klarar dörren att stå öppen även om det skulle regna ;)


När jag hämtade killarna på dagis så hadde jag packat en lite ryggsäck med fika och något att plocka blåbär i =) dax att introdusera dom i bärplockningens gyllene värld =)


Ralle var en hejjare till att plocka...han ville aldrig sluta!!

Wille var som vanligt lite mera disträ ;p..plockade i alla fall lite =)


Tillammans plockade dom 2 dl det tycker jag är bra!


Och sedan kom det viktigaste på alla skogsturer...fikat =)



Jula har små barnbärblockare! får nog åka och köpa sådana till vi skall plocka lingon..är det fint väder i morgon kanske vi gör ett första försök att hitta några! :)

Av Margareta Gustafsson - 1 september 2009 20:07

Tänk vad tiden går fort...Totte är redan 8 veckor och skorpans 7 veckor i morgon =0

Om 2 veckor åker totte till norge =( det kommer att bli tomt..både för mamma Tuva och mig, pomtikar är speciella! mina sover i valplådorna än!! det hände ALDRIG med Goldentikarna...dom flyttade ut senast då valparna var ca 2-3 veckor och var sedan bara där på mat och städ besök ;p

Tuva och Totte sovandes på eftermiddagen :)

Skorpan syns ej på denna bild...låg i andra hörnet ;P


Blir mer o mer kär i skorpans tik =/...hon är en så pigg, orädd och glad liten spjuver att jag funderar hur jag skall kunna sälja henne!!!

Har som tur ej lovat någon än ;P...så än kan jag ändra mig angående försäljning....:)


Vädret har varit super i dag, nästan +24 i solen mitt på dagen =0) valparna o jag njöt för fullt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards