Direktlänk till inlägg 29 december 2009

KALLT!

Av Margareta Gustafsson - 29 december 2009 11:48

Kylan håller oss i ett järngrepp.....just nu har jag -23.4 utanför mitt köksfönster solens strålar når oss inte utan stannar bakom grannhuset.


Hundarna har problem med att hinna göra i från sig innan fötterna blir för kalla, men med utsläpp ofta så funkar det, men man känner sig som en dörrvakt  

Killarna kom hem i går efter ha varit hos Jörgen och firat sin 2:a julafton, nu sitter dom inne på sitt rum och leker  

  

Och jag sitter framför datorn med en kaffe kopp och njuter av dom fina hyasinterna, har aldrig haft så fin färg på dom någon gång..köpt billigt på IKEA och då trodde jag dom skulle ha vanlig ljusrosa färg inte denna vackar cerisa  

Full fart på "jobbet" i går...och det känns i ryggen i dag...jag MÅSTE börja lära mig att ta det lugnt  och inse att jag inte är ordinarie personal och måste inte hinna göra allt som står och väntar...utan jag skall ta det lungt och bygga upp mig långsamt! men säg det till denna dumma "hjärna"..jag ser jobb som bör göras och försöker hinna göra så mycket jag hinner på den tid jag är där  


Ledig så jag kan vila i dag men i morgon är det jobb igen, och sedan i helgen åker jag och Skorpan ner till Magvay  Hoppas det inte är lika kallt då!

 
 
Ingen bild

Maria

29 december 2009 18:27

Håller med dig mina hyasinter var också mer ceris färgade, jätte fina, brukar ju vara ljusare....ha det i kylan, själv skall Alexander och jag gå ochg sätta oss under en filt och se film tror jag känns väldigt kallt även inne!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Gustafsson - Torsdag 15 feb 10:22

Nu är Moas och Eddies killar 1 vecka gamla och mår prima. Moa Eddie Killarna. 3 sobla grabbar. ...

Av Margareta Gustafsson - 22 maj 2023 09:38

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063559418044

Av Margareta Gustafsson - 7 april 2023 11:50

Igår på Skärtorsdagen föddes en orange tik och en orangesobel hane, mamma Maya och barn mår bra. ...

Av Margareta Gustafsson - 18 mars 2023 16:07


Maya är konstaterad dräktig och förhoppningsvis går allt bra med förlossningen i påsk, förväntar mig att det kommer 2 valpar. ...

Av Margareta Gustafsson - 18 februari 2023 11:20

Nu är "Maya" Jackdow's Next Spice parad med underbara "Senya" CH Old Sweetland's Xenial Man, om Maya är dräktig kommer eventuella valpar att födas i påsk och vara leveransklar till midsommar. Maya. Hon är en liten tik med många trevliga detaljer,...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards