Alla inlägg under april 2009

Av Margareta Gustafsson - 29 april 2009 17:41

I dag har det varit en underbart skön dag, varmt och härligt!

Jag har krattat färdigt min "stora" tomt ;) och hundarna har varit ute och njutit av solen hela dagen

Ärtan, Prussi och Minna.

Ärtan och Olle bland alla leksaker...vi har inte gröna gräsmattor här än, men det kommer fort nu =)

Sitter och funderar vilka jag skall anmäla på specialen.....vilka har päls och vilka är urfällda då?!

Killarna sitter med fötterna på sin nya leksakslåda som Sonja byggt till dom =0))..den gammla skall fraktas bort i helgen..och har jag "tur"..kommer jag för mig att åka i väg med alla kartonger som jag sammlat på mig i vinter också!

Dom fick vara inne efter middagen..och då passade dom på att tömma lådan i hallen och leka med mina vantar, halsdukar mm. ;P


Hoppas detta väder håller i sig över valborg..så vi kan vara ute mycket =)

Av Margareta Gustafsson - 27 april 2009 10:39

Det är väll typiskt att när man skall tillbringa en helg på innomhus utställningar, ja då visar sig vädret från sin soligaste sida, det har varit sommar temperatur ute och strålande sol från blå himmel....och vi blekfisar har suttit inne i mörktet!


Vi åkte på Fredag eftermiddag och landade hos Kristina vid 9 tiden på kvällen där fick vi supergod mat =0)) TACK KRISTINA!!  sängen hittades inte förrän vid 24.30 tiden;) med Kristinas 15 hundar och våra 7 hundar var det ett riktigt hundliv hela kvällen ;p

Uppstigning vid 6 och sedan färd till Köpings ridhus, vi var framme i god tid för inpackning och färdigställning av alla hundarna..Mita och jag hadde 5 hundar att ställa, först ut var Olle o Virus i Ökl...Olle fick en 1:a Men virus fick tyvärr en 2:a domaren slog ner på hans tångbett och sotiga svartfärg =( 

men för Olle gick det så bra att han blev 2 i ökl med CK =0))  sedan i bästa hane så placerad han sig som 5 BH jag är såå nöjd med denna placering!


Sedan var det Minna och Ärtan som skulle ut i junkl, båda fick 1:or och ärtan venn klassen med CK och Minna blev 3:a med HP :) Då var det bara Diva kvar i CH klass..hon vann den..så nu hade vi 2 tikar i BT..resultatet blev att Diva blev 2:a och Ärtan 4BT..Vi hadde inte kunnat drömma om att vi skulle ha 3 BT/BH placerad hundar av 5 =0)) 

Dålig bild av BIR o BIM i Köping

I finalerna blev kakan åt Kristina BIS valp, Cimarosas uppfödargrupp BIS, och DoDo BIS..så pommarna tog för sig bra!

Efter finalerna åkte Mita o jag mot Västerås och Monica o kjell där vi skulle få bo..så trevligt att träffa dom igen, dom flyttade från ö-sund i Augusti, dom bodde jätte trevligt!

Monica o Mita efter vi varit o rastat alla hundar på en äng i närheten..man kan ju se på Monica hur varmt det var..vi hade ju inte räknat med denna värme så vi var lite överklädda ;)

Som den tidigare hundägare hon varit så kunde Monica till och med bistå med en lagom komposthage till hundarna i trädgården=) ..Vill verkligen TACKA Monica o Kjell för att vi fick bo hos er och erat härliga hus.


Så till Söndagens tävling...ja det heter väll upp som en sol ner som en pannkaka!! På söndagen hade vi 4 hundar att ställa...Olle o Minna fick stå över och Isy fick prova lyckan.

Och det började skapligt Virus fick en 1:a i dag men placerad sig bara 4 bland ökl hanar utan CK =(

Bedömning av Ökl hanar..tyvärr så blir ju bilderna ibland mörka innomus med så långa avstånd :(

Sedan var det Ärtans tur...domaren tyckte hon var bra förutom lite lång i länden och lös fram så hon åkte på en2:a!! Isy i ukl samma sak en 2:a..nu var det bara Diva i CH klass..och även hon blev utan CK!!..så söndagn blev en sorglig dag..men vi glömmer den och lever ett tag på Lördagen resultat!

Jkl hanar..alla fick CK så här trodde man ju att domaren var givmild...men det visade sig bara vara en super klass!! och det var en bra klass på Juklhanar 3 av dom hadde redan 1 cert!

(Cimarosas Hocus pocus, mussebos cornelius, cimarosas hello it's me, noble art boys will be boys, cimarosas give me more.)

Bästa tik callevys dancing queen, grandenspitz tuva-li, pomeroy silver jade, cimarosas isn't she lovley, drakedram red gold.

Alla hundar ur burar/hagar och packningen påbörjad för transport till årsmötes lokalen.


Våra motioner gick tyvärr inte igenom..men kanske vi filar på dom lite och gör ett nytt försök nästa år om vi tycker behovet fortfarande finns..vi brinner fortfarande för patella koll och meritering av alla avelsdjur, och fortsätter att själv kolla och meritera alla..kanske vi blir fler med tiden som tycker samma ;P

Av Margareta Gustafsson - 23 april 2009 13:16

Eller inte...i dag är det inget kul!

har i dag fått besluta om att avbryta studierna då man inte får vara halvtissjukskriven och studera 50%, utan studera 100% eller 100%sjukskriven finns tydlinget inget annat att välja på=0

Så nu kommer det att vara ebb i kassan några månader, då det är över 1 mån som jag bara får 50% studiebidrag...och ni som studerar vet hur mycket det är!!...(jag tar inga studielån!)


Går inte det att fixa så kommer jag att förlora massa pengar...för då blir jag åtrerbetalnings skyldig till dom nu när jag avslutar studierna...ja inget skall vara lätt!


Annars så är det förberedelser för helgen som försigår..Nicke har hjälp till att byta till sommardäck på m in bil (vi åker i den ner) bad av Diva o Minna i dag, Mita hämtade Ärtan så hon blir fixad där och Olle får sitt bad i morgonförmiddag...pissig hanhunds mage.*blä*

Vi planerar att åka i morgon någon gång mitt på dagen..så tur man har något trevligt att se fram i mot nu i skit tider!!

Av Margareta Gustafsson - 20 april 2009 14:03

I dag var det Minnas tur att få 1 års vaccination, hon fyllde ju 1 år den 14/4 men min veterinär hade påsklov då =)

Det var meningen Mio också skulle få samma behandling, men tyvärr så hade dom förhinder så deras tid blev den 27/4 i stället ;)

Så till resultatet av patellan..Äntligen en FRI hund till, har känts som om alla mina ungdommar har något på nått ben! Har nu bestämmt mig för att göra om denna kombination..Minna är en alldeles lagom stor tik, har bytt alla tänder själv med korrekt saxbett och nu också fri på knäna, så varför inte göra det igen och se om det blir lika bra nästa gång! Har några som väntar på bra tikvalp och gärna skulle vilja ha en minna kopia;-)...få se nu i helgen vad domarna tycker om henne...hon är ju inte i full päls...men det skall ju inte hindra hennes extriöra bedömning =0)

Av Margareta Gustafsson - 19 april 2009 22:19

Lördagen åkte killarna och jag till momma och njöt av värmen på glasverandan och trevligt sällskap=)

Fika på mommas altan....MYS =0))


I dag har vi varit hos Mita och fått Ärtan och Olle trimmade och killarna fått leka med Smilla, TACK Mita för trimmningen..nu är det bara för mig att fixa resten för helgen! Tänk vilken tur man har som har en vän som är både bättre och tycker det är roligare med trimmning =0))


Väl hemkommen kom ett trevligt SMS, PimPim har varit på Inoff i Ånge och blev BIS placerad igen =) denna gång BIS-3 vuxna..det var 4 pommar!

GRATTIS Katrin och ni är såå duktiga!

Kolla vad duktiga dom är och det är bara 2:a utställningen.

Tänk vilken tur man har som har en valpköpare som själv trimmar och åker på utställning utan att ha gått på kurs innan...det kallar jag tufft och härligt!


Nästa gång blir det officiellt ;-)



Sedan håller vi på träna lite vad som händer om man inte har blöja och inte säger till när man måste kissa...

Här visar dom sina fina kalsonger..efter ca 15 min hade Ralle kissat på sig ;)

Wille är mycket bättre på att säga till och gå på pottan, han bajsar nästan varje gång på toa eller potta=)

Av Margareta Gustafsson - 17 april 2009 14:37

i dag är det en vanlig kallblåst dag i östersund...gud vad jag hatar denna kallblåst..när man går ut är det vinterjacka och mössa+vantar på annars fryser man.

I dag har jag gjort provet på komminikation..vi hade 5 timmar på oss och jag fick i väg det 13 minuter innan deadline..

Varför vill alla nå mig i dag?;-) I dag har både pappa, mamma och Mita ringt ..nu då jag inte hade tid att prata..får ringa dom och surra i kväll i stället..mamma skall jag våll gästa i morgon med prinsarna, dom har i flera dagar nu frågat varje morgon om vi skall åka till momma i dag..och jag har fått svara inte i dag ni skall ju till dagis! så i morgon får dom leka med mommas alla bilar och bli bitna i fötterna av Tora ;)


Fick i alla fall tillbaka första insändningsuppgiften på Administration i dag och där fick jag betyget VG+ !! =0))

Man kunde inte få högre på den första uppgiften! Skönt att man klarat något bra i alla fall..nu är det bara att försöka behålla det betyget kursen ut!


Nu skall jag ta en värktablett och lägga mig i soffan o vila ryggen efter dagens långsittning..killarna får vara på dagis till 16 i dag...det var bara 15 barn på hela dagiset!!! mot normala 44 st..så jag har inte så dåligt sammvete för det..:) dom älskar sitt dagis och sina undrebara fröknar, och vill inte gå hem därifrån varje dag när jag kommer!

Av Margareta Gustafsson - 15 april 2009 18:05

I går var det varmt och härligt, men i dag blir man påmind att det är April...+3 och nästan snö i luften... burr!


Har pratat med läraren i kommunikation..och för att få godkänt så måste jag göra en "omtenta" skicka in det sista arbetet , men får som tur några veckor till på mig=) så nu har jag 2 stora arbeten på gång igen!!! för nästa arbete på Administration är ockaså ett där man skall kontakta myndigheter och göra kontroll på någon annas arbete..ja ja snart kanske jag lärt mig hur dessa arbeten skall göras ;P

Fick beslutet från CSN i dag...och det är felaktigt!!!dom har satt mig som halvtids studerande mellan v7-12 då jag studerade heltid, så enligt dom så har jag fått för mycket pengar, så dom skall dra av på kommande utbetalingar ..så enligt dom skall jag få ca 1300:- i månaden fram till sommaren..och det kan ju en familj på 3 leva på !

Ringde dom men fick bara beskedet att jag skulle skriva ett brev till dom och påpeka felet...så nu tar det väll 1 månad till innan det rättats till!


Livet är toppen!! ;-)

Av Margareta Gustafsson - 13 april 2009 20:47

Dagen började med städning...medans mamma var i badrummet hjälpte dom mig med att "fixa" köket..nog för att det är dax att måla om..men jaq gillar inte färgvalet precis så det var till att skicka målarna i säng för att skämmas ett tag medan jag skrubbade rent...tur att dom bara får ha kritor ;-)

När städningen var klar klädde vi på oss och gick ut i det fina vädret med vovvarna

Efter detta kort tog det tyvärr slut på batteriet i kameran.=(


Och efter lunchen tog vi bilen till Jula och köpte en möbel att ha på framsidan nu, och som vi kan ha på altanen på stugan när den blir färdig. Sedan handlade vi på Coop och tog jag tog en kaffekopp på cafét så killarna kunde hoppa i bollhavet där...dagens höjdpunkt =)


Väl hemkommen tog jag fram 3-hjulingarna till dom medan middags potatisen kokade...hittade sedan dom fastsatta i leran i sandlådan vid nästa hus...hade jag inte gått ut och sökt efter dom där hade stövlarna suttit kvar i gytjan utan barn ;P


På Coop köpte vi en potta till så nu kan dom "skita" i stereo =0))


Visst har man händelserika dagar ;)

 En liten snutt från prommisen..ralle snubblade så jag fick avbryta..och sedan var ju batteriet kaputt för fler!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards