Alla inlägg under januari 2010

Av Margareta Gustafsson - 31 januari 2010 20:54

I dag har jag bara tagit det lungt efter gårdagen ToR resa till Söderbärke, bara lite städning och telefon surr   

Resan gick bra och nu hoppas jag Breaker tycker Nova är en ok tjej så Mita får en fin kull   


Kylan är tillbaka   -28.2 på min termometer just nu!!   


I dag har jag också varit och snusat på Klars bebbar, dom bor ju hos Klaras fodervärd Sonja några hus bort än.

    

Snart öppnar dom ögonen och blir ännu sötare...dom är 3 kraftiga killar som mamma Klara tar hand om så fint  

Av Margareta Gustafsson - 29 januari 2010 21:02

I morse var det 4 års koll och den gick utmärkt   men Wille och jag skall gå tillbaka om ca 1 mån och kolla synen på honom igen...han slutade sammarbeta efter ett tag och ville inte sammarbeta  Typiskt Wille att bara tappa konsentartionen om man ber honom  om något  ..men nästa gång kollar vi bara synen... så då kan han nog hänga med och peka på dom bokstäver han se på "sin " tavla också  


Jörgen var med på kontrollen och sedan följde killarna med honom hem och jag åkte på jobbet!


I natt/   morgon kvisten startar Mita och jag våren resa söderut...hemma igen troligtvis på lördagnatt  ...Linda passar 4 benta barnen under tiden  

Av Margareta Gustafsson - 28 januari 2010 17:44

Jobbade som tur bara några timmar i dag så vid 13 tiden hämtade jag killarna från dagis, och hade lagt fram paketen på bordet.       

Så dom högg in med hull och hår så fort dom klätt av sig   

Momma och Ingvar kom med ett Jätte paket..i det låg en skrivtavla, så det ritades och suddades i massor    

Och snart var det dax för fika med tårta och sedan glass med Ingvar och momma.

Spänd förväntan på att få blåsa ut ljusen     

Och med gemensam kraft var det snabbt avklarat    

Under kvällen sedan lekte dom med sina nya saker...    

Efter bakning med modellera, så var det armbands tillverkning  


I morgon är det 4 års kontroll på BVC och efter det åker dom till Jörgen för att spendera helgen där med ett till kalas...blir dom inte nöjd på tårta efter det    tre tårtkalas på en vecka!!

Av Margareta Gustafsson - 27 januari 2010 23:16

Tänk att det i morgon har gått fyra år sedan Rasmus och William anlände sex veckor före utsatt tid en snöig januari lördag  


Känns både som jättelänge sedan och som i går!

Vad gjorde man med sitt liv innan man hade barn??

Och hur kunde jag tro förut att jag INTE ville ha barn  ...det BÄSTA man kan ha  


I morgon jobbar jag några timmar på förmiddagen, men sedan vi kommit hem kommer momma och Ingvar på tårta...få se om det blir någon fler eller om vi får äta upp all tårta.

Fjolåreta kalas...ett litet familjärt kalas det också...sedan får dom ju ett kalas till med Jörgen, och det lär vara större då dom har fler släktingar i stan   

Och nästa helg åker vi hem till moffa och tar ett gemensamt kalas för moffa, gammelfarmor och dom tillsammans, så tårta det kommer dom att bli nöjd på     

Av Margareta Gustafsson - 25 januari 2010 19:00

I dag var moffa här på middag och tårta, han var på en koll på sjukhuset och avslutade besöket med att ge killarna fler presenter och vi fick fira honom med tårta  

Vädret har varit strålande i dag, hoppas morgondagens väder blir lika bra så man kan få njuta av det! i dag har man varit på jobbet och kollat genom fönstret bara.

Av Margareta Gustafsson - 24 januari 2010 21:49

I lördags fyllde min farmor 93år Grattis till världens bästa farmor  

Och i dag fyller pappa 72år grattis även till den bästa pappan som finns  


I dag har även min nya hemsida laggts ut på nätet, syster dotter Sara och hennes  underbara pappa, har slitit i timme ut och timme in för att jag skall få en fräch ny hemsida, jag har sagt det förut och säger det igen...jag har så många fina personer i min omgivning så jag skäms för hur lite jag kan återgälda dom 


kolla nya sidan på www.jackdows.se   och ge gärna en kommentar om vad ni saknar eller tycker är bra! 

Av Margareta Gustafsson - 22 januari 2010 21:31

I dag klockan 16.20 födde Klara sin första valp en svart hane, allt gick snabbt och lätt, sista valpen föddes 17.40 så nu ligger klara med två svarta pojkar och en sobel kille nöjt vi sin sida  Vikterna på killarna var bra dom vägde mellan 130g till 148g. 

  

Vid byte av underlag så tog vi detta kort....därför ligger inte sobel killen vid henne han rullade åt fel håll  


Tack mamsen för att du kunde komma och vara barnvakt med kort varsel  

Av Margareta Gustafsson - 21 januari 2010 12:38

Om en vecka blir prinsarna 4 år!   Tänk vad tiden går fort, tycker dom var små bebisar nyss.

Det blir ett litet kalas bara då jag inte har dom på helgen..så vi får bjuda in momma och Elise kanske...skulle tro att det räcker  


Ultraljud på Skorpan och Ärtan är bokat, den 2/2 får vi se om det finns några bollar där eller om dom dåliga parningarna inte lyckades..... 


På Tisdag kväll gick det sönder ett vatten ledning i vårat område, så hela kvällen var vi vatten lös, nu har vi reducerad vattentillgång...det piprinner i kranar och att duscha är som att hälla vatten ur en barn vattenkanna....men vi HAR vatten det är vi tackasamma för  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards