Alla inlägg under november 2009

Av Margareta Gustafsson - 30 november 2009 17:40

I dag har det snöat mera så nu är båda mamma och barn glada  förmiddagen tillbringades ute med grannbarnen då deras dagis ju också var stängt,   efter ca 2 timmar ute var barn nöjda, mammorna var nöjd innan och gick in och började med lunchen mm.

Nu vill vi ha ännu mera snö...så det går att åka pulka och skidor och bygga snöborgar   inte för att denna mamma är någon lekmamma   men grannen har två "storkillar"  6 och 7 år gammla så dom kan bygga och våra små barn leka med det sedan.  


På eftermiddagen bakade vi pepparkakorna, så nu finns det små barnpepparkakor i formerna av katter, lastbilar, traktorer och gubbar mm. och tjocka fina "vanliga" vuxenpepparkakor      


I morgon är det besök på det stället jag kommer arbetsträna..så nu håller jag tummarna att dom inte ångrar sig    

Av Margareta Gustafsson - 29 november 2009 14:55

I går så åkte vi till S-vall och hämtade Klara, åkte vid 14.30 och var hemma vid 22.00 Tur man har snälla ungar jag lovade dom att dom skulle få leka på IKEAs lekhörna, men då jag missade att kolla öppettiderna på den så åt vi först när vi kom till Ikea vid 17 tiden och tänkte leka sedan, men dom stängde lekhörnan 1 timme innan dom stängde butiken så när vi hade ätit färdigt och planerade leka i ca 1 timme tog dom inte mot fler barn utan skulle stänga ..men det tog mina prinsar utan knot ..vi gick upp i butiken och lekte med dom saker man kan köpa i butiken och dom fick springa av sig på väg till kassorna då skamsen mamma köpte varsin maskerad mask till dom för 29:-/st

Men nu väntar 4 spända veckor innan vi får deda på om Klara är gravid.

I dag har vi inte gjort så mycket, killarna har varit ute och lekt med grannbarnen på förmiddagen och jag stryker julgardiner och dukar för köket, funderade på att baka pepperkakor...men mammas inpiration tröt  är alltid lite törtt efter att suttit i bilen så pass länge.

men killarna är ju hemma i morgon också dagis är stängt ...och det är ganska länge kvar till jul...så vi hinner


I detta inlägg skall jag inte efterlysa snön..vi fick lite i går så nu är det ljusare och lite vitt puder på backen..och det bästa - grader ute= rent inne

Av Margareta Gustafsson - 27 november 2009 14:50


I dag har snälla mamma varit hit med nya snygga gardiner till vardagsrum och en ny vinterjacka då den gammlas dragkedja gick sönder förra veckan...är man bortskämd eller inte Så nu har man snygga vinröda gardiner i rummet och snygg varm jacka

Om jag har tur har jag hittat ett ställe som tar i mot mig på arbetsträning  På tisdag skall jag dit och prata mera

I morgon åker jag till S-vall och hämtar Klara, hon är parad och färdig  och jag har sååå tur att en uppfödare på annan ras från H-sand åker vägen förbi och kan ta med Klara upp...ibland har man tur.


Det känns som om denna dag är en tur dag! När jag nyss fått besked om till 95% positivt på arbetstränings platsen så ringde en till och erbjöd...så från att inte hitta någon så har jag två att välja mellan!

Av Margareta Gustafsson - 25 november 2009 15:19

Gud vad jag är less på detta regnande!!!! Killarna fick vara hemma med mig i dag också då Ralle hade väldigt lite feber i morse, och Wille sa att han var lite varm och måste nog vara hemma från dagis...annars brukar han vara snabb att tala om att han ÄR frisk och kan gå på dagisFlört

Så vad gör man en sådan här skit dag?? jo vi tog på oss regnkläderna och gick ut och krattade tomten! Då det aldrig fryser har det blåst in massa löv så man hittar nästan inte hundskitarna Förvånad Sedan håller vi på att koka plommonkräm..nu skall vi fixa "friskluft" i husetOskyldig


Hoppas snön kommer snart!! känns som jag skriver det i varje inlägg...men nu är jag sååå less på geggiga golv!


Av Margareta Gustafsson - 24 november 2009 17:56

Är det bara jag som inte kommer in på facebook?? skulle svara på ett meddelande i på söndagkväll och sedan dess funkar inte facebook hos mig??

man har ju blivit lite beroende att kunna "smygtitta" vad alla håller på medTungan ute


I dag skit väder...REGNRynkar på näsan


Killarna har varit hemma i dag och Ralle sov ända till 9.30Förvånad..var vaken före 6 och villa se på TV..men jag bad honom somna om för det var natt, och det gjorde han med beskedGlad Wille klev upp vid 8 så båda sov länge i dag...otur att vovvarna inte sover lika längeObestämd Hoppi vill ju ut vid 7 tiden och då får alla gå ut och kissa.

Men jag skall ju inte klaga, gick och la mig med Ralle som låg min säng och somnade om efter jag gett Wille juice och macka till Bompa, så jag sov till 9.30 jag också sedanFlört LYX!

Av Margareta Gustafsson - 23 november 2009 11:56

I dag så är det "snorhalt" ute, annars riktigt fint solen börjar synas genom molnen...ja ingen kanon dag men sådana är man ju inte bortskämda med nu för tiden!

Tyson hadde en fin dag på utställningen i går också 4 BH inte illa för en 10,5 åringSkrattande

Klara är parad för första gången....så nu håller jag alla tummar för många tikvalparGlad

I morgon kommer mamma hit och lånar en maskin när vi tvättar mattor för julen, få se om inte prinsarna får vara hemma dåKyss

Av Margareta Gustafsson - 21 november 2009 19:58

Nu är jag hemma efter resan till R-M och det känns i hela kroppen, jag har inte rygg för dessa resor..Rynkar på näsan men vad gör man ej för att få fina barnFlört Nu hoppas jag Klara och pepper får många snyggingar! Klara är kvar där nere kommer hem om ca 2 veckor.

Vill också TACKA R-M för gästfriheten , sovrummet, sällskapet och inte minst det underbara att du tog i mot klara fast allt är som det ärSkrattande

Fick krama och umgås lite med Magvay ocksåKyss längtar till jag har en passande tik till honom...vill också ha Magvay barn nuTungan ute


I dag var det utställning på Wången gammle Tyson tog en hög placering till i år, 3 BH steget efter certet..så det var ett hårsmån han fått sitt 2:a cert sedan han blev 10 årSkrattande


I morgon är det en ny utställnings dag för honom...LYCKA TILL Eva!

Av Margareta Gustafsson - 19 november 2009 18:13

I dag steg jag upp tidigt...ja eller tidigt för mig...strax efter 7 Cool för så klart när man planerar att ta bilen på en längre tur så händer något Förvånad en varnings lampa hade börjat lysa på bilen, så det var bara att ta den tid man fick hos bilrep för att kolla så det inte var något allvarligt fel på "pärlan"...vill ju inte ge sig ut på en 100 mila färd och kanske förstöra bilen för att man var nonschalant! 

Så strax före 9 i morse var vi hos momma och väntade på att bilen skulle vara klar...väntan blev längre än vi förväntade oss, dom glömde nog ringa oss så efter lunch fick jag kolla själv hur det låg till, och den var som tur färdig kolladGlad felet var ej akut utan det går att köra den utan problem till efter jul och även lite längre...men det kommer att kosta några tusen att fixa när jag väl måste göra detGråter


NU VILL JAG HA SNÖ....

  

Se vad fint det är med snö Skrattande

  

Vem vill ha detta??!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards