Alla inlägg under augusti 2012

Av Margareta Gustafsson - 28 augusti 2012 18:09

Så har valparna blivit 8 veckor...eller rättare sagt Minnas gullungar har blivit 8 veckor i dag   på torsdag veterinär besiktigas all valparna och sedan börjar dom flytta några stycken, jag har aldrig tidigare levererat 8 veckors valpar utan brukar vänta tills dom är 10 veckor gammla, men ibland måste man se vad som är smidigast för båda valp, ny ägare och mig   

     

Detta är min Ellen som kommer bo kvar hos mig   


     

Minnas mörkare hane som kommer flytta till Åre   


     

"Duracellen" som jag i nuläget inte riktigt vet var hon ska...men det löser sig   


   

Minnas ljusa som ej ville sammarbeta  som kommer bo i Uppsala.


     

Prussis "röda" hane och...      

Prussi mörka hane.

Jag vet ej i dagsläget vilken av dom som blir Uppsala bo men en av dom blir det i alla fall   Den andra är till salu än då ingen bra spekulant ännu har dykt upp.....  


 

Detta var störnings "saken" som satt utanför mitt staket hela tiden...hade inte alls bråttom att gå och höll på driva dom stora hundarna till vansinne! allså blev valparna störda hela tiden!


   

Sedan fastnade fröken trubbnos på bild också  ..skall försöka få ett kort på Millan i fulåldern också..hon är inte den vackraste just nu! presis som det skall vara när man är 5 mån  


I helgen är det Högbo 3 dagars...och vi hoppas på tur!  

Av Margareta Gustafsson - 6 augusti 2012 20:37

I dag började jobbet efter 4 veckors semester, och det känns inte som jag jobbat i dag...fördelen med att öppna och jobba halvtid   så efter lunch så fick vi gå hem och lagom till dess så sprack himlen upp och dagen blev en fin sommardag  

Så i dag for vi en tur till Lillsjön för att fiska..men tyvärr så dök det upp så många badare så vi fick avbryta fisket ganska snabbt, men Rasmus hann få en liten aborre i alla fall, och vi fick fika vårat medhavda fika  


       


Efter det fick gräsmattan sig en klippning och valparna fick gå ut i solen ett tag, Molly tycker det är orättvist att hon inte får leka med dom!!  


             


Nu hoppas jag att veckan fortsätter med detta väder...jag jobbar förmiddag nästan hela veckan så vi hinner njuta ordentligt hemma.  

Av Margareta Gustafsson - 5 augusti 2012 13:55

Ja då är svenstaviks utställningen avklarad för i år och det blev lite varierat resultat..Bästa resultat stog mamma för som vanligt   Lina blev 2 bästa tik och tog sitt 3 cert och blev därmed Champion!  

 


Olle blev 3 bästa hane och det är en mycket ok placering med tanke på att han är nästan utan underull...  


Standly fick en kanon kritik och domaren tyckte såå mycket om honom sa hon...men tyvärr med den pälsen kunde han ej få mera än VG..och hon har rätt      

Gambler blev 1 av öppenhanarna och Mick blev 2:a

   

Muffin och fodervärden Ulla ställde också och Ulla skötte det som vanligt mycket bra   Muffin fick Vg för hon är tyvärr för blyg i ringen..men domaren sa att hon hade en super front för rasen och tyckte Ulla skulle träna mera med henne så hon kunde få bättre resultat.  


BIR och BIM

 

Kine blev BIR med super snygga Doffen och Ulla blev BIM med Min!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards