Alla inlägg under april 2010

Av Margareta Gustafsson - 30 april 2010 12:41

Mita och jag kom på att vi tyckte det var dax för en vårträff, men en snabb koll i almanackan gav oss inte så många valmöjligheter tyvärr  ....men vi spikade ändå NÄSTA söndag för en grillträff och hoppas några kan komma ändå  

Mer info finns på    http://pommellannorrland.bloggagratis.se   

Av Margareta Gustafsson - 28 april 2010 17:39

Tandläkar besöket gick helt super med Wille i går      han lät tandläkaren göra allt hon behövde utan att protestera   


Sedan på kvällen kom Mio.......... För lite kärlek med Olle


Och äntligen fick Olle till det med en "oskuld"  

Han har haft lite problem med det förut, så nu hoppas jag att tränden är bruten och han fixar alla dambesök i framtiden  

Mio kommer åter några gånger till för fler försök...lika bra att passa på när det funkar  all träning är bra träning  

Så förhoppningsvis föds det små sötnosar i slutet av juni  

Av Margareta Gustafsson - 26 april 2010 18:20

Helgen nere i Västerås blev trevlig och lärorik, nyttigt att höra vad sagts till domarna på domarkonferamsen och läsa i raskompendiet.  

Men tiden går så fort skulle behövts mera tid om man skulle hinna med allt  


På söndagen var det utställning..Hoppi skulle göra officiell debut, hon är ju inte den största vovve jag haft   så jag hade inte några stora förhoppningar på hennes resultat, hon blev 3 i juniorklassen med en slät 1:a och det är jag nöjd med, vinnande junior tik blev BIM   

Det blev inte många kort tagna i helgen....som vanligt!!!

Junior hanarna i placerings ordning bara ettan fick CK.

Bästa hane innan placeringarna var gjorda. Bästa hane placering...

Inga proffs kort men bättre en inget    


I morgon är det tandläkar besök igen för Wille..hoppas det går bra.....  


och i morgon kommer Virus tjejbesök...kan bli livat här hemma då! mina fem tikar en ny löptik och två hanar här hemma som INTE får para....  


Ok!

Av Margareta Gustafsson - 22 april 2010 19:47

Det har gått ganska bra att jobba ons-tor, mycket bättre än jag befarat  

har averkat 9 timmar på 2 dagar och det trodde jag inte skulle gå, så på måndag jobbar jag som vanligt igen  


Hoppi är fortfarande intre badad! i morgon förmiddag kommer pappa och vi skall fixa bilen, så då kommer jag inte att ha tid, så det blir väll till att bada lite senare i kväll...prinsarna har inte somnat än och jag måste nog vila ryggen lite innan jag börjar....men natten är lång  


Ser mycket fram i mot träffen på lördag, alltid trevligt att träffa bekanta och även att få umgås med Monica och Annelie lite...få se hur mycket av det som hinns  

Av Margareta Gustafsson - 20 april 2010 11:09

I morgon skall jag jobba min första dag på över 1 vecka, ryggen är MYCKET bättre som tur är, så resan till V-ås blir av   och äntligen kommer Olle hjärtat hem..har saknat honom såååå mycket  

Har ju sådan tur att Annelie följer så jag behöver ej köra själv...det skulle nog ej gått med ryggen, men nu behöver jag ju ej tänka på det 


Skulle igentligen ha badat alla hundar så "yllesocks" lukten går bort..men det är inte säkert att jag orkar det...ja ja Annelie och Monica har luktat på "yllesocks" hundar förr  

Hoppi får jag bada på torsdag..annars blir hon skitig igen på en gång  


På fredag kommer super snälla pappa och byter däcken och fixar bilen     vilken tur man har!  

Av Margareta Gustafsson - 15 april 2010 15:07

Inget jobb eller dagis denna vecka tyvärr, för lagom till barnen är friska vad händer!!! Jo min rygg pajar    så nu ligger man för ankare och kan inte göra mycket   tur man har snälla barn som hjälper mamma med diverse sysslor..som att lyfta in hundarna i hagarna, sätta på mamma strumpor och byxor! Ge hundarna mat, plocka ur diskmaskinen...

Hoppas det går över FORT jag har inte tid att vara dålig..skulle ha åkt hem till pappa i helgen, Västerås nästa helg!..jaja får be till högre makter och hoppas dom tycker om mig   

Hoppas solen håller sig borta nu också...ni som har hund just nu vet hur skitiga golven blir....och jag kan inte städa!! så jag vill inte ha sol så man ser skiten ännu bättre  

Av Margareta Gustafsson - 13 april 2010 19:02

Detta hittade jag i hallen...2 killar som bygger lego och leker dom är brandmän  

Fullt påklädda med jackor och skor! men så ser brandmän ut mamma säger dom  

var legot kommer in i brandman jobbet kunde dom ej svara på  

  Barn är härliga    

Av Margareta Gustafsson - 13 april 2010 18:10

I helgen åkte jag till Trondheim och lämnade av Bamse till Anette och Tiril som så lägligt var där på bordtennis turnering, så dom slapp åka dom extra milen till mig då jag hade tid att ställa upp och köra honom dit  ..men det kändes lite surt när man såg väderprognåsen för söndagen...lördag hade vi skitväder i mina ögon...sol som rätt var det var blandades med regnskurar, men vad händer på söndag!!!

Jo STRÅLANDE sol hela dagen..och där sitter en annan i bilen från 9 på morgonen till 19 på kvällen, men bara den tid jag rastade hundarna och lämnade i från mig Bamse att vara i solen  ..ja så kan det bli  


Har fått rapport från dom att det går så bra, Bamse verkar redan ha funnit sig till rätta  

Tiril med sovande Bamse i knät   

Lite bus måste det få vara...  Så här såg han ut kvällen innan vi åkte hemifrån  


På söndag natt vaknade jag av gråtande Wille...han hade spytt i sängen     ja då var det bara att byta och hoppas det går över fort....tyvärr skedde det fler gånger under natten, men till slut somnade vi båda..och måndag-tisdag är vi hemma från jobb och dagis  men då vi inte fått till ett besök i Brunflo och Fredrik med fam. åkte vi dit mitt på dagen på måndag, dom åkte i dag så det var sista chansen!

Em gillade killarnas motorcycklar    

Fredriks Andreia ville också föreviga dottern körandes   

 

Pappa Fredrik får hjälpa till att visa hur man gasar med foten...svårt att orka när man är liten   


Synd att tiden var så knapp...men vi syns kanske igen om ca 5-6 år  


Inget kräk sedan i morse....kanske det blir dagis/jobb snart??  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards