Alla inlägg under maj 2010

Av Margareta Gustafsson - 31 maj 2010 11:53

Morsdag tillbringade vi med bästa mamma med elitloppet, tårta och godmat  

Vädret var ganska bra solen lyste ända till eftermiddagen då det kom lite regn.


I dag är killarna och jag hemma från dagis och jobb, Wille har haft en jobbig natt då han vaknat och gråtit flera gånger varje timme  fast han sovit i min säng! Vet ej vad som var problemet så för säkerhets skull stannade vi hemma i dag. Solen skiner med det blåser kallt som vanligt   men kan kanske klipp gräsmattan i dag ändå...den börjar bli lång!

Av Margareta Gustafsson - 29 maj 2010 12:39

I torsdags var jag och kollade om Mio hadde några Olle bäbisar i magen och vi såg 3 "bollar" gömda där inne så nu hoppas jag på mest tikar så jag har något att välja av  

Valparna kommer födas veckan efter midsommar så väntan kommer att kännas lång!

   

Dom vackra föräldrarna!


Om ca 3 veckor kommer jag att göra ultraljud på Minna också...jag hoppas på många små "Maggisar" där inne också!

 

Denna snygga fadern Magvay!

I dag så regnar det inte än..vad skall man hitta på en sådan dag??? städa   nja känner ej för det   En promenad i skogen kanske!

Av Margareta Gustafsson - 23 maj 2010 20:07

Ingen lyckad bild tyvärr men olle var bara på bus humör! Diva står ju snyggt =)  Kine och Diva vann BIG och blev sedan BIS 3  

Tora blev BIM med cert på sin officiella debut    men jag tror både mamma och jag behöver träna på att få hundarna att stå snyggt på vinnar biler  


Nästa tävling är Vännes...hoppas det går lika bra för oss där.   

Av Margareta Gustafsson - 21 maj 2010 18:32

I dag så var det dax att bada hundarna inför söndagens utställning.

Olle har fått sig ett bad men är inte trimmad det blåste så pass mycket ute att jag inte kunde göra det, och jag orkade inte bära in grejerna   så jag gör det i morgon!

Magvay fick sig också ett bad och lite fniss i pälsen, där gjorde det ju inget att det blåste han skall ju inte ställas bara flytta hem  till Rose-marie igen efter sitt "kärleks" besök här hos mig  

 

Magvay innan klippningen..en riktig lurvtuss är han      Visst är han lite söt ändå    

Av Margareta Gustafsson - 16 maj 2010 14:55

Skrev ett långt inlägg i fredags men det försvann och då gick luften ur mig  

Ett nytt försök i dag!

Mita och jag startade våran resa ner till Norberg och årets ras special onsdagnatt ca kl 02.30, resan ner var kantad med skitväder regn och snömodd!! Vi anlände dit vid 8.30 och var så tacksam att styrelsen bokat en innomhus lokal   då vädret var dåligt hela dagen!

Fört ut bland mina hundar var Hoppi, dom var 7 st i hennes klass och hon placerade sig som nummer 5, men utan ck eller hp, och det var rätt bedömt tycker jag hon behöver utvecklas mera för att stå sig i denna konkurransen!  

Sedan var det Mios tur att göra premeär i utställlnings ringen, och jag hade inte speciellt höga förväntningar på henne då hon aldrig tränats ett dugg för detta, (fodervärdstik) så skulle hon fått en skaplig kritik men nedslag för visandet skulle jag ha varit super nöjd, men hon överaskade mig stort   hon skötte sig som om hon gjort detta massor av gånger  Stog snällt på bordet när domaren kollade igenom henne, och stog fint och tittade på mig utan att sätta sig en enda gång...  och resultatet..ett första pris    men tyvärr så placerade sig hon ej men dom var 14 öppentikar så det var inte vänat heller   

Tyvärr så blev det inga kort tagna på våra hundar..varken Mita eller jag kom på att vi skulle ta kort på varandra  

  Bästa hane - DoDo, tango, Ice, Ritas juniorhane, Manni


Bästa tik- Ronja, Image, Ruby, Ella, Tuva 

   BIS- DoDo, Ronja, Image, Ruby, Ella 


Tyckte domaren dömde bra, på dom 9 kritiker jag läste så hade han hittat alla dessa hundars svaga och starka sidor för dagen   sedan kanske inte jag skulle ha placerat hundarna likadant som han i alla klasser...men det är det som är skillnad på en ringside domare och en riktig!  


Magvay och Minna har haft sin kärleks stund så nu hoppas jag på mini "Maggar" om ca 2 mån  ..kommer göra ultraljud för att kolla om ca 4 veckor...längtar!! Men först är det Mios ultraljud som skall göra den 27...hoppas det tog sig mellan Olle och henne tror på stjärnor där..tänk om det kunde födas 3 tikar...då skulle jag vara i 7 himmlen  

Av Margareta Gustafsson - 9 maj 2010 15:21

Helgen har bjudit på soligt och härligt väder...ingen sommar värme men vi är nöjda med det vi fått   

I går var brorsan här hela dagen så inte mycket blev gjort    men lite skräp blev slängt i kontainern för grovsopor som föreningen ställt upp denna helg   sedan blev det mest kaffe i solen..men det var vi värda  


I dag har vi haft en pomträff med korvgrillning och lite koll i raskompendiet..inte så många kom tyvärr   men med Mitas, mina och Sonjas hundar blev det 13 pommar och 1 golden som njöt i solskenet och åt korv   för att se några bilder gå in på...Pom intresserade i mellannorrlans blogg.


Där kan ni också se nästa möjlighet till att träffas!  Tipspromenaden i björkbacka parken ett alltid trevligt evenemang av SKK J/H..där Mita och jag hoppas varje år att det är vi som skall vinna och få flest rätt på tipspromenaden..men tyvärr så har det varit stolpe ut hitills...men man vet ej i år kan det vara vårat år  

Av Margareta Gustafsson - 4 maj 2010 17:56

Nu har moffa åkt hem, operationen av åderbråcken gick bra.

Killarna och moffa myste i går kväll med godis  och böcker, medans jag var hos Mita och assisterade Virus i hans "jobb" hängning på ca 15 min blev resultatet  

Olle har gjort sitt "jobb" färdigt med Mio också så vi får se om på ultraljudet om ca 4 veckor om det blev något.  


Vädret är fortfarande kallt och blåsigt..inget maj väder precis mera april väder!


Två dagar kvar av jobb denna vecka...sedan skall jag bara mysa och slappa en hel helg...ryggen är ju inte så bra som jag önskade än, men med värktabletter så kan jag jobba skapligt än.  

Av Margareta Gustafsson - 2 maj 2010 11:28

Denna första maj helg har inte bjudit på något ute väder.....killarna går ut och cyklar lite men kommer in ganska snart och klagar på att det är kallt, fast dom har vinterjacka, täckbyxor, mössa och vantar!

I går var vi till Mita och fick supergod äppelpaj   Killarna lekte med Smilla och Virus parade sin tjej...en bra dag ändå  


I dag kommer moffa och Mio kommer för en date med Olle igen..har haft 2 hittils och nu fixar han det utan hjälp..släpper ut dom på tomten så fixar han det själv   Själv står jag inne i värmen och väntar till dom sitter i hop, då hämtar jag in dom  

Minna har också börjat löpa, få se om hon får en date hon också om ca en vecka   alla hanarna har bra tid just nu, men varsin flickvän  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards