Alla inlägg under oktober 2010

Av Margareta Gustafsson - 31 oktober 2010 15:47

Nu har alla valpar passerat 1 vecka och alla är feta och goa...ja Klaras väldigt FETA och goa    

Tjejen..den "minsta i kullen nu..med en imponerande vikt av 295g! det ser tyvärr ut som hon ärver sin mammas "dåliga" svärta   Är väldigt brun i det svarta.

 Den ljusa hanen på vikt strax över 300g!

Och kullens "minsting"    när dom var nyfödda...den mörka hanen tyngst i dag på en vikt kring 350g!!!   Tur att man vet att dom kan stanna upp i viktökningen när dom börjar springa omkring  

sammlings bild på Klars bebbar 1 vecka och 1 dag gammla   



Så till Skorpans bebbar dom är ju mer "normala" i storlek .. 

 

Skorpans "tungviktare"  är tiken nu som väger 198g...


Skorpans först födda nu minsing...156g, 10 dagar gammal.


2:dra hanvalpen 170g...Skorpans valpar väger ungefär som klaras vägde som nyfödda, när dom är 10 dagar gammla, ingen av dom har öppnat ögonen än..men det är på väg  


hane1,tik, hane2.



Nästa vecka är det november lov och då jobbar jag 8-12 i stället för 13-17, skall bli trevligt börja på morgonen och sluta mitt dagen så kanske jag får något gjort  på dagarna              

Av Margareta Gustafsson - 28 oktober 2010 17:39

I dag har snälla mamma och Ingvar varit och hämtat en köksoffa som jag köpt på blocket...jag bestämmde mig för den snabbt, men glömde kolla vart precis säljaren bodde innan jag slog till   så det blev en tur ända utanför Föllinge för dom att åka..   

Men nu står den här i köket..och jag tycker den passar in mycket bra, det bästa med kökssoffa är att du kan förvara massa "grejer" under locket...och jag behöver alltid förvarnings platser   Nu är det bara en tur till Ikea och mera förvarings möbelköp som återstår innan jag känner mig nöjd med memmet för ett tag  


Alla valpar växer och frodas, har tyvärr inte vågen hemma (är hos Klaras valpar) så jag har inte kunnat väga Skorpans i går när dom blev 1 vecka gammla, men dom ser alldeles normalstora ut, runda och fina   

Skall fota alla valpar i helgen då kommer nya kort.  

Av Margareta Gustafsson - 22 oktober 2010 22:19

Så har årets sista kull anlänt Klaras 3 bebbar, 3 rejäla valpar på otroliga vikter... hane ett 176g, tiken 174g och sista "minsta" hanen 157g ..inte konstigt det var lite jobbigt för Klara att få ut dom och att dom var lite medtagna när dom kom ut  jag är så stolt över Klara som fixade det ändå så bra, 3 timmar från första kryst värken och 1,5 timme mellan första och sista valpen med såå stora valpar hon är en hjälte  

Här ligger underverken   längst ner den svarta tiken (Ebba) enligt Klara matte Sonja    förstfödda ljusa hanen och högst upp "minstingen" den mörksobla hanen.

Skall bli spännande att se hur dom utvecklas tiken har väldigt kort fint huvud, ser nästan ut som en bulldog   

Dom är nyfödda större och fetare än skorpans som i alla fall är 2 dagar gammla 

Av Margareta Gustafsson - 20 oktober 2010 20:59

I morse började Skorpan sin valpning, hon hade varit orolig hela natten så jag visste att det var på gång, men på morgon sidan kröp hon in under min säng, bakom sänglådan ligger en hundsäng som jag la dit sedan jag tvättat den, men den har dom hittat och har till sitt krypin   Hörde hon krafsa lite när jag steg upp strax efter 7 men brydde mig inte om henne mera då jag vet att hon fixar det själv, gick med killarna till dagis vid 9 tiden och när jag kom hem vid 9.30 tiden så hörde jag att det pep under sängen    drog fram hundsängen och konstaterade att hon fått 2 välskapta killar   Efter sängbyte, vägning och märkning så lämnade jag Skorpan lite ensam igen med sina barn för att posta nyheten på facebook    Efter ett tag hörde jag att det pep oavbrutet från rummet och gick dit för att kolla varför, och när jag skulle kolla valparna så stämnde inte antalet...dom var tre helt plötsligt    Skorpan som alltid bara fått två valpar i sina kullar..slog till ordentligt i sista kullen...den sista valpen var en liten tjej   

Men efter det var det lungt i lådan...Skorpan njuter för fullt, hon ÄLSKAR att ha valpar   

Skorpan med sina tre små glin.

Bild på bara valparna, alla verkar bli sobel som vanligt  


Nu väntar jag bara på Klaras valpar som skall komma när som helst också..och hon väntar ju tre det har vi sett!


Så årets kullar har verkligen varit bra, Klara 3 killar i början av året, Mio 2 hanar+1 tik (dock överlevde inte en hane) i sommras, Minnas kull på 2 tikar +1hane två veckor efter Mio, nu Skorpan 3 och om Klaras alla valpar överlever så har alla kullar varit på 3 valpar     och inte ett enda snitt än i år        

Av Margareta Gustafsson - 19 oktober 2010 19:45

I helgen var moffa förbi och hälsade på, så nu har han hjälpt mig sätta fast handuks hållaren och dusch stången på väggen, jag är mästare på att göra "halvfärdigt" var ju ett tag sedan jag målade badrummet..och detta blev "kvar"   

Annars gör vi inte så mycket, i slutet av förra veckan blev vi sjuka, så vi var hemma från praktik och jobb för att kurera oss så vi inte skulle ligga när moffa kom, och vi blev bättre killarna har hostan kvar  och jag blir lätt hes, men annars är vi friska nu  

Vi väntar än på Skorpans och Klaras valpar, tiden går ut på fredag, men jag skulle tro att dom får innan det....

Denna fredag har jag varit 1 månad på fritids   oj vad tiden går fort! vi förlänger det 1 månad till så får jag se om jag hittar ett jullovs jobb sedan...kan ju alltid hoppas  

Av Margareta Gustafsson - 10 oktober 2010 14:14

Gårdagen tillbringade jag och mamma + Tora och "sällskaps damerna" Olle och Standly   i sundsvall på utställning, jag ställde inget då domaren inte gillar dom hundar jag har, det vet jag från svenstavik i fjol  

men snygga Tora skulle ju ut och plocka fler vinster vad det tänkt, och som vanligt så infriade hon alla förväntningar och tog hem det ännu en gång  

  

Först blev hon bästa tik... 


Sedan blev hon BIR över en champion hane  


"Bara 3:a i blå gul hund.......  


    

Men placerad i gruppen som BIG-5    


Katrin Och  Pimpim från mig provade lyckan för att se om skulle kunna få ett pris av denna domare...

Och dom båda skötte sig utmärkt   som proffs fast det bara var deras 4 utställning...vissa lär sig fort   Pimpim fick ett 1:a pris men tyvärr inget Ck då domaren inte gillar "sotiga" svarta hundar  även Champion hanen den snygga Gabbana som blev BIR i svenstavik blev utan CK...och så blev Diva även i fjol för samma domare  

Hon var inte lika hård denna gång som i fjol, men det utdelades bara 2 Ck'n en tik och en hane, båda från samma uppfödare...

Och BIR blev...Emelie med Nellie   Grattis det var ni värd!


Sätter även in ett kort taget av goklumpen standly från förra helgen..Sara och jag skulle prova ta några "bra" bilder...men jag glömde kopplet hemma och Standly stog inte still många sekunder   ..men det får duga..han är ju bara valp och kommer att fotas mera när han växer upp...    

Av Margareta Gustafsson - 4 oktober 2010 20:42

Oj har det redan gått en vecka sedan jag skrev sist!!?? ja tiden den bara rusar iväg!

Är ju på min praktik på fritids åk 1 varje eftermiddag och det funkar bra, jag börjar lära mig vissa barns namn..men jag som är dålig på att komma i håg namn jämt..detta är "skit svårt" ca 35 barn som man skall se skillnad på och komma i håg namnen på    ja ja när praktiken är slut så kanske jag kan alla namn!

Annars så har det inte hänt så mycket Standly växer som ogräs  nu måste han snart växa färdigt annars så blir han för stor!

Skorpan och Klaras magar växer också...

I lördags var vi ner och uppvaktade kusin Alexander på hans 6 års dag..och träffade hela tjocka släkten   super trevligt  

Nu till helgen är det ju sundsvall, jag skall ju inte ställa något då jag ställde för denna domare i fjol och hon tyckte inte om en enda av mina hundar...men åker ner som supporter till mamma och Tora, skall heja på PimPim också som provar lyckan   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards