Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Djurparks besök.

Av Margareta Gustafsson - 30 juni 2009 00:19

I går åt vi middag hos gammelfarmor, Mogge fyller år i morgon men då jag måste åka hem, och han jobbar firade vi honom på söndagen i stället =)

Tårtan till efterätt hade killarna väntat hela dagen på ;-)


I dag har pappa, jag och killarna tillbringat dagen på Junsele Djurpark ca 5 mil från moffa, en alldeles lagom stor familjepark, med trevlig närhet till djuren, fast jag jobbat på Frösö Zoo i 15 år så är jag inte ett dugg intresserad av att ta barnen dit, och det beror ej på att jag varit där för mycket, för det är över 5 år sedan jag fick sluta pga. ryggen, så jag själv skulle gärna vilja se hur "mina" djur har det i dag!

Detta var nog killarnas höjdpunkt i dag...batteri bilar som man fick köra på små gator, dom både började och avslutade dagen där  :)

Här ligger ett lama föl och vilar i värmen..inga tråkiga skyddsstaket..utan djuren ligger alldeles nära, man kan ofta klia dom.

Nästa anhalt var dom vita tigrarna..tyvärr så var det lite för varmt i dag för att några djur skulle vara speciellt aktiva..men vi såg nog nästan alla ändå.

Så här nära kommer man tigern.

Nästa anhalt var dom vita lejon ungarna, där gick skötarna in och försökte aktivera dom lite, men värmen var för stark för någon bus, men en välkommst kram fick deras "mamma"

Dom är bara 7 och 9 månader gammla, så det är inga "jätte bestar" ;)

Alla barn som ville fick sedan hjälpa till och kasta maten till dom, köttbitar..men Wille o Ralle var inte intresserad av det.

Grannar till lejonen bor brunbjörnarna, hanen Loke är en STOR kille på över 500kg och 30år..satte sig på komando och klappade labbarna för äpple...en stor sötnos ;)

2 st en månad gammla älgkalvar

Deras late far tar en lunch vila.

Kamelerna orkade inte komma närmare, annars brukar dom gärna komma för att bli kliade ;P

Åsne fölet med föräldrar kom därimot gärna till oss för att få gräs och bli kliade =)

Och i barnens hage, får man gå in till getterna och klia o gosa med dom, mycket uppskattat =0))

Vi körde förbi 4 renar på vägen till parken så när vi kom till ren hägnet så visste killarna vad det var för djur.

Ett skoj kort på moffa med barnbarn i lekparken inuti parken.

Jag tror nästan mamma haft trevligast i dag, då det var många år sedan jag var till Junsele djurpark, nästan 20 år sedan jag var där o jobbade en höst!


Har filmsnuttar med bil körningen och Lokes "uppvisning" som jag lägger in när jag kommer hem....moffas dator är såååå långsam på sådant!

I morgon eftermiddag styr vi kosan hemåt, så nu är det slut på årets semesterresa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margareta Gustafsson - Torsdag 15 feb 10:22

Nu är Moas och Eddies killar 1 vecka gamla och mår prima. Moa Eddie Killarna. 3 sobla grabbar. ...

Av Margareta Gustafsson - 22 maj 2023 09:38

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063559418044

Av Margareta Gustafsson - 7 april 2023 11:50

Igår på Skärtorsdagen föddes en orange tik och en orangesobel hane, mamma Maya och barn mår bra. ...

Av Margareta Gustafsson - 18 mars 2023 16:07


Maya är konstaterad dräktig och förhoppningsvis går allt bra med förlossningen i påsk, förväntar mig att det kommer 2 valpar. ...

Av Margareta Gustafsson - 18 februari 2023 11:20

Nu är "Maya" Jackdow's Next Spice parad med underbara "Senya" CH Old Sweetland's Xenial Man, om Maya är dräktig kommer eventuella valpar att födas i påsk och vara leveransklar till midsommar. Maya. Hon är en liten tik med många trevliga detaljer,...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards