Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Margareta Gustafsson - 15 juli 2009 16:53

Glass i solen på stugtrappan med "fanclubb"

I dag så har vi hela dagen väntat på att Skorpan skall börja valpa, och på eftermiddagen vid ca 15.30 upptäckte jag att hon börjat krysta, vid ca 16.00 var första valpen född en tik valp på 137g, och vid ca 16.30 kom hanvalpen på 152g :)

 Mamma skorpan sköter allt själv, jag är inte ens inne i rummet när hon valpar utan går in och kollar med jämna mellanrum, hon är en så duktig tik, så det är lugnast för henne att vara själv, då killarna gärna vill komma in i rummet om jag är borta länge, Skulle önska att ALLA mina tikar valpade som Skorpan, Puma och Loppa gör och gjorde!

Bara några minuter efter dom fötts sitter dom redan fast i en spene :0)

Av Margareta Gustafsson - 15 juli 2009 13:11

Jag väntar och väntar på att skorpan skall valpa, sov bara lite i natt då jag tyckte hon visade tecken på att kanske det var på gång...men efter en hel natt med bara små slumrande i soffan så åt hon frukosten!!! men jag skulle tro att det inte är långt borta då hon springer runt och provar vilken låda som är bäst ;)


Tuvas kille Totte växer och frodas han väger ca 240g nu men har inte börjar spricka upp i ögonen är..men vilken dag som helst nu =)

Han ser riktigt lovande ut i dagsläget värkar få fint huvud och är kort i kroppen :) Få se vart han kommer flytta, det beror mycket på vad Skorpan får...det får framtiden utvisa ;P


I går hann vi båda tvätta, klippagräset och måla dörrfodren på en sida.

i dag skall jag fortsätta trycka in isolering kring dörren och måla andra sidorna av dörrfodern så kanske utsidan blir klar i helgen =)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards