Alla inlägg under februari 2010

Av Margareta Gustafsson - 13 februari 2010 22:23

I går blev Klaras gullungar 3 veckor oj vad tiden går fort!

Kille 1


Kille 2

  

Kille 3


Har ej blivit så mycket pälsvård som jag hoppats på i dag...men en härlig promenad i solen och kaffe med mamma i stället 


Men Tuva och Diva har i alla fall fått nya frisyrer !

     

Diva innan...

Diva efter i en kort kort frisyr..inga utställningar i år så nu lägger vi till en lätt skött frissa i år  

     

Tuva innan...hu så hämst att stå på trimbordet!

Efteråt...inte så roligt att stå på köksbordet heller!!.............


Få se vilka jag badar i morgon..dom som är kvar behöver ite trimmas så mycket i alla fall!

Olle tror jag atat jag sparar till fredag-lördag då han ju skall på republikens på lördag!

        

Av Margareta Gustafsson - 12 februari 2010 20:49

I dag har jag inte fått så mycket gjort som jag hoppats på...men så blir det ibland  

Men då får jag göra det i morgon!...men 1 hund är trimmad i alla fall tog och for och trimmade Mio...det var på tiden att jag fixar ett nytt kort på henne till hemsidan  ..har glömts bort alla gånger vi träffats!

Hon blir bara finare och finare..har ett fint huvud och perfekt saxbett   men troligtvis kommer jag inte att ställa ut henne tyvärr, då hon inte är tränad för utställning och är foderhund, får jag se om hon någosin är i päls när det är utställning här hemma....men man vet alldrig  


Har helgen på mig att bada och fixa till dom andra 8 hundarna!! får se hur många jag orkar i morgon    


Av Margareta Gustafsson - 10 februari 2010 18:54

Händer inte så mycket i detta hus nu för tiden...denna vecka jobbar jag mån-tor, och när man kommer från jobbet är det att ta ut hundarna och sedan hämta barnen på dagis, laga middag, lite lek och sedan sängen för dom och då måste mamma vila   det känns att man ej jobbat på flera år och att man har en kropp som minst en 60 åring!!!


Just nu så badar prinsarna..skall snart gå och dra ur proppen då dom badat i över 30 min 


Har anmält toch betalat ill republikens hund mamma och jag + prinsarna skall gå...och skulle tro att alla 4 benta måste följa då det blir för lång tid att vara hemma för dom  



Av Margareta Gustafsson - 7 februari 2010 22:50

Ett underbart väder, god mat och härlig sammvaro med släkten...kan man ha bättre helg!!  ..Här är bilder från helgen  



  

             

  

Av Margareta Gustafsson - 4 februari 2010 17:28

Tyvärr så fans det inget i varken Ärtans eller Skorpans magar..ja ja nya tag framöver, jag har ju båda Minna och Mio som skall provas framöver våren, och vid nästa löp provar jag Skorpan opch Ärtan igen   


Annars är allt som vanligt här..igår var Annelie förbi och uppvaktade killarna i efterskott, dom fick var sitt par skridskor..så i dag har dom prov åkt första gången på dagis...vet ej hur det gått... men dom sa att det var halt  


I morgon eftermiddag efter jobbet åker vi hem till moffa, blir ju bara en snabb visit över helgen då jag jobbar på måndag igen, och vi hoppas vädret vi har nu håller i sig...ja snön och blåsten behöver vi inte! men vi gillar temperaturen ca

-5 C   


Nu skall jag gå till tvättstugan och se om det finns någon ledig...vaknade i natt av att ville blödde näsblod, så lakan, kudde, pyjamas och son var helt röda...efter tvätt av hela sonen och pyjamas byte fick han sova resten av natten i mammas säng  ...men det är skönt att få bort sådan tvätt på en gång!

Av Margareta Gustafsson - 1 februari 2010 18:29

Nu tycker jag att vi haft kyla så det räcker för i år!!

Barnen fryser ute, hundarna fryser och tjocka mamman fryser...barn och hundar har överskottsenergi, tjocka mamman har en dator så henne går det ingen nöd på   


Tur barnen nyss fyllt år så dom har nya leksaker att leka med!

Mammas lille  gullunge Ralle...har lärt sig skriva mamma...så nu skrivs det jämt   

Wille har inte skaffat sig den färdigheten än   ..men posserar gärna på kort, han har varit med och ritat det runt om Ralles text   


I morgon har jag veckans enda lediga dag, så då är det tanddragning och ultraljud hos Maria på schemat + tvättstugan  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards